Wednesday, May 18, 2011

hati celaru.

dalam hidup ni xsemua yg aku rancang...aku akan dapat. tp sekurang2 nya aku merancang sebagai satu garis panduan tuk aku berjaya. insyaallah, around ten day, aku akn menjalani praktikal di putrajaya. kehidupan aku sebagai perantau sebahagian dr keinginan aku mase mude ni. mcm2 rase bercampur aduk dlm lubuk hati aku ni. bile aku pk kan kekawan..aku sedey sebab aku aku bkn la kwn2 yg betol2 baik.bese la setiap yg diciptakan Tuhan ade lebey dan kurang nya. bila aku kenangkan kekawan yg rapat nan aku pd mula sem aku kt uum ni..aku adalah kwn yg xberjaya menangi hati mereka tuk selama aku berada di uum. BTW, aku bersyukur...perkenalan singkat yg da berlaku da cukup mengajar aku tuk lebeh menghargai mereka lepas ni. maapkan aku sbb xmampu kekalkan perhubungan yg da terbina dgn wujud rasa kemesraan. aku nk mereka taw bhw aku xtaw ape tu istilah kwn baik.tp...lam hati aku..mereka sentiasa dlm ingatan & aku rindu akn gelak tawa,marah,nanges & bla bla bla mereka walupun dlm antara mereka pernah bisikan aku " shah, kita ttp kwn baik smpa bila2..." yg mereka sendirik x penah phm ertinya.
pd kkwn yg sentiasa bersama aku sehingga skung tuk lalui gelak tawa & suka duka nan aku...thanks beb...hope, kita sentiasa wujud kemesraan dlm perhubungan yg da sedia terjalin.

bile aku pk kan mase depan. aku nk jd seorang pegawai kastam bg penuhi hasrat kedua ibu bape aku. andai aku xmampu jd pegawai kastam..adakah aku mengecewakan mereka sbgai anak? mgkin ade jwpan yg berbunyi..."x,ko da usaha setakat yg termampu.."..ttp bg aku...ape guna sebuah kejayaan kalau aku xmampu hadiahkan ape yg org tua aku idamkan...ya,org tua aku xpenah memaksa aku tuk aku jd seorang pegawai kastam & aku jgk xterasa bebanan tuk aku mencapai kejayaan sebagai seorang pegawai kastam tp...salah satu tujuan aku hidup tuk angkatkan maruah famili aku dgn menjadi ape yg disebut2 kan oleh org tua aku. " umi abh..andai abg xmampu jd seorang kastam...senyumlah dgn kegebiraan ats kejayaan yg abg sdg kecapi waktu itu..."

k la..mate aku da mula ngantuk..maapkan aku andai ade penulisan aku kali ni mengguris hati mana2 pihak.

hati celaru,
dr.choice.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...