Tuesday, May 3, 2011

perlis bersama .........

b4 aku tidor, aku nk citer seket kegebiraan aku mase ronda2 p perlis bersama special one. kami bertolak pg pergi ke pdg besar. otw nk smpai pdg besar, kami singgah la kt sebuah pndok yg agk cntik la view nya yuk amek pic. pondok ni dekat nan ladang tebu & ade sebuah tasik berhampiran.

after posing dua tiga gaya, kami pon blah la p ke destinasi yg dituju iaitu pdg besar. sampainya di sana, perut aku duk main lagu " jom2 inai mak ipong raja wali"..haha...ape lg, aku ajk la special one tu temankan aku mkn dulu. so,bila da kenyang...bukan main gila sakan lg kami beli apa yg kami mau. fuhhh....rambang mata jap kami.

lepas je tgh hari, kami pi ke gua kelam. b4 smpai gua kelam, kami singgah la kt sebuah masjid tuk solat zohor. selesai je aku solat zohor, aku terpakse menunggu si dya dlm 15 mnit.maklum la...ppuan ni byk la bnda2 yg dye nk wat...kikikiki.so,perjalannan diteruskan shingga smpai ke gua kelam.

mase kt gua kelam ni, kami kcwa la sket sbb nya xdpt masuk tgk cmne kdaan gua kelam tu sbb nya tgh renovate. kami just jln2 tepi ank sungai je smbil berehat di kerusi batu berkonsi pelbagai cerita. kami lepak lm 2 jam. puas kt gua kelam, kami teruskan lawatan ke taman ular.

kali ni kami agk bertuah la sbb nya kami xperlu byr tiket.hehehe....jimat rm4...nk taw nape? sbb.........................................kerabat diraja perlis ade wt lawatan kt situ...kami xamek part pon sbb x di jmput...hua hua hua. sambung citer kt taman ular ni, kami tgk la bermacam-macam jenis ular ade...bkn stakat ular je...reptilia lain pon ade cm biawak,buaya,kura2 & ank brnak monyet pon ade...sempat la amek posing pic 1 2 posing...hehehe.nk wat kenangan la konon...

azn asar pon dilaungkan. so, aku pon ajk la si dya blah. ha mase ni...prot aku skali lg meronta2 mintak diisikan tng...kiki.nmpk kurus je aku ni..tp soal mkn tu...byk gk la....hehehe..( lm perut ade cacing kerawet bsr gajah) hahaha....kami beli la 2 air kelapa nan 2 sosej wt ikat perut...bkn kedekut..nk kejar masa nk ke tasek jitra lak. sebelom sampai ke tasek jitra, kami singgah skali lg kt sebuah masjid tuk tunaikan kewajipan...kali pon same la..aku terpaksa tggu 15 mnit lg..hehehe.

kami teruskan niat kami ke tasek jitra. sampai je kt tasek jitra tu..jam da tepat masuk kol 6.45 ptg. so.xsempatla kami naik ank beranak kayak tuk ronda2 tasek jitra tuh. kami just jln2 jela pusing separuh tasek tu. kt area tasek tu..ada la gerai2 kecik..kami skali lg beli air mineral tuk hilangkan haus.

magrib pon masuk la. kami terus ke jitra mall. kami solat kt jitra mall. kali ni aku terpaksa tggu hampir setengah jam. lama gk la.hehehe..takpe la..skali skala. sambil2 tunggu tu...aku urut bdn aku nan kerusi urut..3 kali gak la aku kena. kt situ, kami layan movie THOR. best gak la.1st time tgk 3d..hehehe. pastu, dya terpaksa temankan aku cari brg2 aku tuk praktikal. dya lyn jela...

agk lam kol 10.kami pun cabut la dr jitra. kali ni kami singgah lak kt chanlung. kami mkn kt yasmin.huhu.kenyang sudah. kami pon balik la ke uum tercinta.

thanks to her sbb tmnkan aku hampir satu hari.

dating dr.choice.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...