Wednesday, April 27, 2011

jodoh.

sebelum hadir nya seseorang hamba itu ke dunia. ALLAH da menulis segala jalan cerita pd setiap hamba nya. ape yang aku ingin kongsikan disini, adalah pasal jodoh. ramai antara kita hari ini menyalahkan takdir apabila pasangan yang kita sayangi pergi dari kehidupan kita ataupun kita menyalahkan takdir kerana kita dijodohkan dengan mereka yang tidak baik.

waktu kita melalui usia remaja, hati kita bergelora untuk mingikat suatu perhubungan yang bernama cinta kononnya. kita akan melakukan apa sahaja untuk menawan hati pasangan. segala yang indah & rosak dianggap sebagai madu kehidupan. tetapi apabila cinta yang kita anggapkan itu sebagai satu keagungan itu putus di tengah jalan, kita mula menunding jari kesana sini, bercerita itu ini tanpa henti sehingga ada antara kalangan kita menyalahkan takdir. apakah kita xsedar bhw jodoh itu di tangan ALLAH?

seorang pendidik memberi nasihat ini kepada aku :

'Hidup ini ibarat lautan yang luas terbentang, kadang kala tenang,
kadang kala bergelora. Namun sejauh mana pun kita pergi, kita pasti
akan kembali... Ibarat ombak yang setia pada pantainya....'

JIKA DOAMU DIMAKBULKAN, TANDANYA ALLAH MENYAYANGI DIRIMU,
JIKA LAMBAT DIMAKBULKAN, TANDANYA ALLAH INGIN MENGUJIMU,
DAN JIKA DOAMU TAK DIMAKBULKAN ALLAH MERANCANG YANG TERBAIK UNTUKMU.

islam mengajar umat nya agar mendirikan rumah tangga terlebih dahulu disusuli dengan cinta. dunia hari ini telah menjadikan cinta sebelum kahwin sebagai satu agenda kehidupan.
aku tidak salah kan konsep cinta dulu baru kahwin tetapi jaga lah batas pergaulan. jagalah ape yg patut. yg penting hindarilah zina kerana zina itu dosa besar. ( aku pon bercinta dulu Tp xkawin lg).

bg kwn2 yg risaukan akn jodoh, bersabarlah.byk kan doa...t tiba waktu & masenye..sampailah jejaka OR bidadari mu itu...

by dr.choice

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...