Tuesday, April 12, 2011

test memandu.

11 april 2011 merupakan sejarah dalam hidup aku apabila aku dikejutkan dengan kegagalan ujian jpj bawak kete...ceritanya bermula cmni...

dlm kol 8 pg aku bertolak ke mustika menaiki super bike 135 lc yamaha nouvo...subjek lam pale otak aku mase tu adalah arini aku mesti lulus...

sampainya aku disana, aku terus ke whiteboard tuk melihat no.giliran aku...aku mndapat no.36 sesi pagi (1st)...

mase terus bergerak...jpj xmuncul2 pon...perut aku meronta2 meminta agar air teh o ais limau nan nasi lemak tuk diisi.

selesai makan, aku terus ke bangku menunggu giliran tuk membuat ujian...tp jpj ttap xnmpak btg hidung..(maklum lah...seme hidung kepek)...

bosan menuggu, aku menelefon kwn aku salleh & joe...depa2 ni pon nk amek ujian memandu same nan aku gk...

akhirnya..muka2 pegawai jpj yg konon bengis nk mampus pon muncul la...

test 1st : ujian mendaki bukit ( KBQ 7023)
aku lulus dengan cemerlang...pak din yg merupakan cikgu latihan aku senyum & berbisik nan aku...kamu boleh lulus shah..( tq pak din sbb doa anda dimakbulkan )

test 2nd : ujian meletak motorkar secara letak belok (KBP 2740)
ujian ni pon aku lulus bergaya...pegawai jpj siap puji lg..." hebat demo,2 minit je demo msuk parking..."

test 3rd : ujian pusingan 3 penjuru (KBH 6577)
ujian ni cukup malang apabila aku dikatakan melakukan 4 kali pergerakan...mane xnya...aku yg kurang cerdik ni bajet gear undur da masuk....bila nk gerak...kantoi...gear xmasuk lg...panas je aku ase....xde rezeki...nk wt cmne...

test 4th : ujian jalan raya (KCS 2610)
ujian ni aku berjaya mempoyokan diri la....sbb pengalaman aku atas jalan raya ni secara illegal sgt hebat la..kikiki...blh katakan semenanjung malaysia ni...aku da pusing tanpa ada lesen...tanpa kene sebarang saman..(bongkak)...

so...so...so....as conclusion nya..25 april ni aku kena la repeat lg bersama romate tercinta aku...hahahaha...doa doa kan kami yea......kena tambah lg RM 40...da la sengket...atoooiii......
dunia betol la....Align Right

semoga dr.choice berjaya,
test memandu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...