Sunday, April 3, 2011

kawan.

xtaw la knp...arini jari jemari aku asyik minta tuk menaip je...
maybe ia nye permintaan hati aku tuk berkongsi di ruangan ni...
mase aku menaip ni...
mate aku asyik melihat langit ciptaan tuhan...
melihat poko2 yg mekar berbunge...
burung2 riang bertebangan....
air tasik yg tenang mengalir...
bergema gelak tawa kawan2 ku...

jauh di lubuk hati aku...
aku sedang menghitung hari...
mase terus bergerak tanpa menoleh ke blkang...
apakah wajah2 kacak & jelita kawan2 ku ini...
akan dibawa arus ???
ataupun ditiup angin ???

sedar xsedar....
kwn adlah pelengkap kehidupan...
tanpa mereka...hilang lah asam garam kehidupan...
hati ku sedih bile merenung wajah2 mereka...
xmahu rase nye berjauhan dgn mereka...
tp keadaan itu mgkin adlh sukar...
walau bicara bibir hebat mengatakan...
kite ttp akn bersame...
susah senang kite hadapi...
walau lidah xputus dgn ucpn...
friends forever...

slg ada hayat dikandung badan...
slg badan bernyawa...
& selagi perkatan kawa itu penuh dgn makne...
ku pohon agr kita...
menjadi seperti air...
dicincang xputus...
malah bersifat suci lg menyucikan...

thanks sbb kite bine suatu perhubungan...
yg di panggil nama KAWAN.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...